imageimageimageimageimageimageimageimage

Full Circle Blog

De Full Circle vaart in 2019, na een wereldreis van ruim 8 jaar weer naar 'huis' via de atlantische oceaan. Lees de avonturen van Paul & Monique en hun gasten.

Inslingeren en (in)snorkelen

Goudeluope, Les Saintes,

Op Guadeloupe stond de ‘wissel’ van gasten gepland. Keurig netjes voeren we vrijdag middag richting Pointe a Pitre. De aanloop van deze ankerplek was mooi, prachtige kleuren water, in tegenstelling tot de ankerplek zelf. Het zag er allemaal wat industrieel en ietwat armoedig uit. Er voeren grote zeeschepen in en uit om hun ‘handel’ te laden en te lossen.

We zijn ondertussen denk ik teveel verwend met mooie, rustige, idyllische plekjes om de nacht door te brengen. Zoals nu bijvoorbeeld. We liggen in een beschutte baai op Antigua, English Harbour. In april is hier de beroemde Antigua Classic race, allemaal prachtige klassieke schepen van de hele wereld komen hier om een zeilrace te varen. Dat moet een waanzinnig mooi gezicht zijn.

Ondertussen zijn Ria en Peter (tell-tail) weer thuis. Deze bijnaam geven we Peter omdat hij zoveel verstand van zeiltrim heeft en ons hier veel over heeft geleerd en dan zijn de tell tails heel erg belangrijk! Heerlijk om veel op te steken van iemand met zoveel wedstrijdervaring en dus met een heel ander oog naar zeilen kijkt. De Full Circle ging nog effe wat harder doordat de zeilen tip-top getrimd stonden……

Momenteel hebben we D&D aan boord. Dat staat voor Dimitri & Doremieke. Om een beetje aan de zeegang te wennen (inslingeren), zijn we de 1e dag richting Les Saintes gevaren. Met Peter en Ria zijn we hier 2 nachtjes gebleven omdat het een kleurrijk eiland is met een baai met 360 graden rondom mooi uitzicht is. Ook nu besluiten we er 2 nachten te blijven en een mooie wandeling te maken. Eerst naar de andere kant van het eiland, dat is maar 20 minuutjes lopen! Later besluiten we naar Fort Napoleon te lopen, op het hoogste punt van het eiland. Als we halverwege zijn…. hijg,hijg, puf, puf…… verteld een dame dat het fort om half 1 sluit en wij dus letterlijk voor een dichte deur komen te staan als we verder ‘klimmen’! We besluiten door te ‘klimmen’ omdat het uitzicht alleen al adembenemend is. Boven aangekomen blijkt het fort mooi gerestaureerd te zijn en heel groot. Toch jammer dat het gesloten is. Maar we hebben een mooie tocht gehad en onderweg komen we ook nog een hele grote leguaan tegen. Bovendien hebben we een paar prachtige foto’s geschoten van de Full Circle, beneden in de baai!

Door dat klimmen en klauteren staat het zweet ons op de rug en nemen we een verfrissende duik. Met de dinghy en gewapend met snorkels varen we naar een steigertje bij een hotelletje bij rotsen om de onderwaterwereld te bekijken. Het blijkt een mooie plek te zijn om te snorkelen! D & D hebben hun onderwater camera mee en schieten mooie plaatjes van vissen.

Vanaf Les Saintes varen we weer naar Guadeloupe maar nu pakken we de westkant met als doel Pigeon Island. Het schijnt daar heel mooi te zijn om te snorkelen en te duiken……..

En aangezien we ook al ‘ingesnorkeld’ zijn, genieten we van de bijzondere onderwaterwereld.

Wat is de natuur toch mooi!!!

Oh ja, de hangmat is inmiddels ook ingeslingerd!