imageimageimageimageimageimageimage

Full Circle Blog

De Full Circle vaart in 2017 over de Indische oceaan. Lees de avonturen van Paul & Monique en hun gasten.

Stage op de Full Circle

Marente in de mastOp school in de derde VWO kreeg ik de opdracht om 30 uur stage te lopen bij een bedrijf. Na een lange tijd denken over wat voor stage ik graag wilde lopen kondigden mijn ouders aan dat we op vakantie met Paul en Monique mee konden zeilen, mijn ouders vroegen zich af of ik dit ook wilde. Maar natuurlijk wilde ik dat! Ik zeurde al heel lang of we een vakantie mee konden zeilen met de Full Circle, en nu gingen we dat eindelijk doen. Toen gingen m'n gedachte verder over mijn stage en ik vroeg me af of een stage in Thailand en Maleisië goedgekeurd zou worden, mijn stage op de Full Circle werd goedgekeurd door school. Als de wiedeweerga heb ik een mail gestuurd naar Paul en Monique of ik mijn stage op de Full Circle mocht lopen, mijn stage vonden ze hartstikke leuk. Ik kreeg enorm veel zin in mijn stagewerkweek!

De vakantie was aangebroken en dus ook mijn stageweek. Eenmaal aangekomen in de haven waar de Full Circle geankerd lag Banana Pancakeswerden we hartelijk ontvangen en hebben we veel bijgepraat met Paul en Monique. Het was inmiddels alweer 5 jaar geleden dat de twee dappere schippers de haven van Harlingen hebben verlaten. Door de gastvrijheid van Paul en Monique voelde de boot al snel als een vertrouwde omgeving. Het was prachtig weer, misschien zelfs iets te prachtig. Het was rond de 37 graden Celsius.

Mijn bijzondere stage mocht beginnen. Mijn eerste taak was het verzorgen van het eten. Denk ook aan tussendoortjes zoals smoothies en broodjes. Ik heb geholpen met het ankeren van de boot en de boot weer vertrekklaar maken. Wat ik het liefste deed was voor verkoeling zorgen door emmers met koud water over Marente maakt Sushide gasten te gooien. Ook ben ik in de mast van de Full Circle gehesen om een vlag los te maken. Dat was toch wel het spannendste klusje. Het was voor mij Aan het poetseneen erg leuke week. Ik heb enorm veel waardering hoeveel werk Paul en Monique verrichten om het hun gasten uiterst comfortabel te maken en altijd voor je klaar staan.

Na de geweldige week op de Full Circle kwam ik terug xin Nederland met een prachtige ervaring en de beste stage die ik mij kon voorstellen. Ik heb hier op school een presentatie over gegeven en een verslag over gemaakt. Paul en Monique kregen veel bewondering en mijn stage een zeer goed cijfer. Dank jullie wel Full Circle Sailing!

Soms zit het mee.... Soms zit het.....
Koop een boot, werk je dood......